gil_rb

דבר מנהלת-גב' טלי דרורי 

בעולם מתפתח ומשתנה טכנולוגית במהירות שיא, היה ונשאר תחום הגיל הרך קרא עוד...

רישום לשנה"ל תשע"ה 

הורים יקרים - לפרטים בנושא הרישום לכיתות גן בסבסוד משרד החינוך לחץ כאן...

גיל הרך

גיל הרך

Ganim ad full page final

לגני הילדים ברובעים השונים בעיר מגיעים מידי יום כ- 1000 ילדים.גנים אלה מהווים תשתית חינוכית מגיל 3 חודשים ואילך ומפוקחים ע"י משרד התמ"ת, החינוך והבריאות והחברה העירונית באופן שוטף.המושג "הגיל הרך" מתקשר באופן טבעי לרכות גופו של ילדינו, למגע אותו אנו מעניקים לו, לרוך שהוא משרה עלינו. אותה רכות מתבטאת גם ביכולת שלנו לעצב, לשנות ולהשפיע על נפשו של הילד. בידינו הכוח לחזק ולבנות נפש בריאה.

עקרונות מנחים בגיל הרך:
אחת ממטרות החינוך החשובות ביותר היא לאפשר לילד לפתח את אישיותו ולבטא את ייחודו על מנת שיגדל למבוגר יעיל לעצמו ולחברה. תינוקות ופעוטות, בגילאי החינוך הקדם- יסודי (מיום הלידה עד גיל 3) נמצאים בשלב קריטי מבחינת התפתחותם הנפשית, הרגשית והקוגניטיבית.
גירויים נאותים- אינטראקציות קרובות עם מטפלים אהובים, סביבה מילולית עשירה, יצירת אפשרויות משחק, המזמנות התנסות מוטורית וגירוי אקדמי מותאם לגיל הילד- מגבירים את ההתפתחות המוחית. מכאן, שהחינוך בשנים הראשונות לחיים הינו החשוב והמהותי ביותר בחינוכם הכולל של הילדים. הישגים לימודיים וחינוכיים עתידיים, מהווים תוצר מובהק של ההשקעה הראשונית בחינוך וטיפוח הפעוטות. ע"פ גרינשפן: "במהלך 4 השנים הראשונות בחייו הילד עובר רצף של משימות התפתחותיות בתחום הרגשי, התומכות בבניין הזהות שלו ומהוות את התשתית לכל המבנה הרגשי העתידי שלו".
העבודה בתחום הגיל הרך מתמקדת בתחום השכלי, הרגשי, המוטורי והחברתי על מנת להיענות לצרכי הילד.
בתחום השכלי אנו עובדים על סקרנות, עניין, חשיבה, שפה, דמיון, פתרון בעיות.
בתחום הרגשי אנו מתמקדים באהבה, בטחון, אמון, כבוד ותקשורת.
בתחום הפיזי אנו נענים לצרכים הבסיסיים: אוכל, שתייה וניקיון.
צוותי הגיל הרך מקבלים הכשרה בתחומים רבים ביניהם: לראות כל ילד להיענות ליוזמותיו, לפתח את תחושת היכולת, לתקשר כמה שיותר ע"י תיווך- הסבר ודיבור בהתאם לגיל הילד וכמובן, ליטוף מגע וחיבוק.
על מנת להיענות לצרכים הנ"ל אנו שמים לב למספר המטפלות העובדות עם הילדים ואנו מתגברים את העובדות בכל הכיתות.
במסגרת התוכנית קיים סדר יום קבוע הכולל בין השאר פעילות בכל מוקדי הגן.
על פי תפיסתו של גדעון לוין: הגן הפועל בשיטת זרימת הפעילות, בעצם ממשיך את אווירת הבית בתחומי הפעילות. בגן כזה מאפשרים לילד עצמאות וגיבוש החלטות עצמאיות בכל הקשור לפעילות שהיא מכלול של משחק, יצירה, למידה ועבודה.
"גישה זאת היא המאפשרת לילד להצמיח כנפיים. שיטת "זרימת הפעילות" היא תרומה צנועה להשגת מטרה נעלה זאת" (גדעון לוין).
עוד מוסיפה תפיסתו של ויניקוט כי "גן הילדים מספק את התיווך בין הדמיון לממשי, דהיינו, מחשיבים בו את המשחק ומוקדש זמן רב לסיפורים, ציור ומוסיקה. זהו תחום, שבו יכול הגן להעשיר את הילד ולעזור לו ביצירת יחסים נכונים בין רעיונותיו החופשיים לבין התנהגותו, החייבת לכלול בתוכה התייחסות לקבוצה"

ארוחות:
תפריט הארוחות במעונות וגני הגיל הרך מותאם להנחיות ובפיקוח משרד הבריאות. ארוחות הבוקר מוכנות במעונות בכל בוקר, על ידי צוותי המסגרות. ארוחות הצהריים מבושלות בכל יום במטבחים המרכזיים של המעונות אשר דואגים לארוחה חמה, טרייה וטעימה, בהתאם להנחיות דיאטנית.

הצוות המטפל:
בתחום הגיל הרך עובדות גננות ומטפלות מוסמכות אשר עברו הכשרה מתאימה ועוברות תהליכי העשרה והשתלמויות לאורך כל השנה. בכיתות צוות חם ואוהב הכולל גננות ומטפלות מוסמכות המשרה אווירה טובה ומקצועית.
פעילות:
המסגרות עובדות בין השעות 7:00 עד 17:00 (ברובע א' המעון הנותן מענה לילדים ממשפחות בסיכון עובד עד השעה 19:00 ומתקיים בו צהרון לרווחת תושבי הרובע).

כמו כן, במסגרות משולבים ילדים במסגרת פרויקט "מסיכון לסיכוי" שמטרתו לשלב ילדים מעוכבי התפתחות במסגרות חינוך רגילות. הפרויקט מלווה ע"י עובדת סוציאלית, צוות פרא- רפואי הכולל: פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת וכן סייעות שילוב המלוות את הילדים במהלך הפעילות השוטפת במהלך השבוע ומהוות חלק אינטגראלי מצוות המעון.